Het is uiteraard spijtig om te vernemen dat u erover denkt uw account te sluiten. Indien u tijdelijk niet meer wenst te handelen is het wellicht prettig om te weten dat wij geen kosten in rekening brengen voor het aanhouden van een rekening. Dat houdt in dat u geen kosten betaalt indien u niet actief bent en u geen geld op de rekening heeft staan. U kunt er dus ook voor kiezen om uw account geopend te houden, zodat u later weer verder kunt gaan met beleggen.
Daarbij begrijpen wij dat beleggen voor sommigen wat ingewikkeld kan lijken. Om daarbij te helpen hebben wij het Kenniscentrum beschikbaar gesteld. Hier worden de basisprincipes van het beleggen en de werking van ons platform uitgelegd. Zo kunt u op eigen tempo beginnen met beleggen en uw eerste orders pas plaatsen als u daar klaar voor bent.
Indien u desondanks bij uw keuze blijft om uw account op te zeggen, kunt u een e-mail sturen naar klanten@degiro.nl. Uw account kan alleen opgeheven worden indien alle posities in uw portefeuille zijn gesloten en er geen tekorten zijn in uw kassaldo. Wij verzoeken u daarom eventuele posities in de portefeuille te sluiten en tekorten aan te zuiveren, alvorens te bevestigen dat uw account opgeheven kan worden.
Eenmaal gesloten kan uw account niet worden heropend. Als u toch wilt blijven beleggen bij DEGIRO dient u in dat geval het registratieproces van voren af aan te beginnen.