Indien u geld van uw DEGIRO account wenst over te maken naar uw persoonlijke bankrekening dient u een terugstortingsopdracht in te dienen. Dit doet u door de volgende procedure te volgen.
- Log in op de WebTrader en klik op ‘Geld in- & uitboeken’, in de rechterbovenhoek. In de app kunt u ‘Geld in- & uitboeken’ terugvinden door op het menu in de linkerbovenhoek te klikken.
- Vervolgens kiest u bovenaan voor 'Uitboeken'.
- Kies bij het kopje 'Van' voor "EUR [uw gebruikersnaam] DEGIRO" voor een reguliere terugstorting. Indien u de opgebouwde compensatie wenst uit te laten betalen kiest u voor "Geldmarktfonds compensatie (xx.xxEUR)".
- Selecteer de rekening waarnaar u het geld wenst over te maken.
- Voer het bedrag in dat u wenst terug te storten. Om de terugstorting zo soepel mogelijk te laten verlopen is het verstandig om enkele centen minder over te maken dan u momenteel beschikbaar heeft.
- Na het eventuele toevoegen van een omschrijving drukt u op 'Terugstorting' en vervolgens op 'Bevestig'.
Uw terugstortingsopdracht is nu in goede orde ontvangen en staat ingepland. Indien u op een werkdag voor 22:30 een terugstorting opgeeft, dan wordt uw opdracht de volgende werkdag in behandeling genomen. U ontvangt het bedrag vervolgens binnen 1 tot 3 werkdagen op uw tegenrekening. Dit bedrag zal vervolgens op uw eigen rekening worden bijgeschreven zijnde afkomstig van een rekening met een Duits IBAN (beginnend met DE) die op uw eigen naam staat.
Let op, dit terug te storten bedrag wordt direct gereserveerd. De hoogte van uw vrije ruimte zal dus direct afnemen met het bedrag dat u wenst terug te storten en zal niet beschikbaar zijn voor eventuele aankopen.
U kunt de status van uw terugstorting in de gaten houden via het Rekeningoverzicht. Dit doet u door te navigeren naar 'Overzichten' en dan te kiezen voor 'Rekeningoverzicht'.