CM.com aandelen kopen

Bekijk hieronder de aandelenkoers van CM.com, kom meer te weten over dit aandeel of start direct met beleggen.

Koers CM.com

Bent u benieuwd wat volgens analisten het koersdoel van CM.com is? De analistenvisie en nog veel meer informatie over dit aandeel, zoals financiële ratio’s en ESG risk ratings, vindt u op ons beleggingsplatform.

 (
Datum
Tijd

Kosten calculator

Transactiekosten

0,00

Externe handlingskosten

0,00

Kosten DEGIRO

0,00

Schatting bied-laat
spreadkosten

0,001

Totale kosten

0,00

1. De bied-laat spreadkosten ontstaan uit het verschil waarvoor een product kan worden gekocht en verkocht. Om deze kosten te schatten hebben wij binnen de verschillende producttypes een selectie gemaakt op basis van bepaalde criteria. Middels deze selectie en het vastleggen van de spread op verschillende tijdstippen zijn we tot gemiddelde waardes gekomen. Dit zijn impliciete kosten, zijn niet afkomstig van DEGIRO en worden niet als zodanig van uw rekening afgeschreven.

Voor een overzicht van alle beleggingsmogelijkheden en bijbehorende kosten, bekijk onze tarievenpagina.

+/- +/-%
YTD

1D

1W

1M

3M

6M

1Y

3Y

5Y

Naam Laatst Verschil Valuta

Historie van CM.com

CM.com werd in 1999 in Breda opgericht als ClubMessage. De oprichters waren Jeroen van Glabbeek en Gilbert Gooijers, die nu beiden nog steeds in de raad van bestuur zitten. Van Glabbeek als CEO, Gooijers als COO.

Ze zagen een kans om bedrijven via sms te laten communiceren met hun klanten. De eerste branche waarin ze dat deden was het uitgaansleven. Door middel van groepsberichten konden festivalorganisatoren en clubs hun bezoekers informeren over optredens, tijdschema’s en kortingen.

In het eerste decennium van deze eeuw bleef sms het belangrijkste communicatiekanaal dat klanten van het bedrijf gebruikten. In 2002 patenteerde het een technologie waarmee het mogelijk werd per e-mail sms-berichten te versturen. Vanaf 2006 werden de diensten van de onderneming gebruikt voor sms-stemmen in grote televisieshows, waaronder het songfestival. In 2008 veranderde de onderneming van naam naar CM.com.

Het bedrijf heeft zich daarna geleidelijk ontwikkeld tot een full-service communication provider, zoals het dat zelf noemt. Dat deed het deels door middel van groei op eigen kracht, maar voor een belangrijk deel ook door overnames. Na loop van tijd is het bedrijf ook online betalingen gaan faciliteren. Consumenten kunnen het bedrijf op hun bankafschriften tegenkomen onder de naam CM Stichting. Daarnaast is het ook diensten gaan aanbieden, zoals het analyseren van data van klanten.

De beursgang van CM.com

CM.com (NL0012747059) wilde in het najaar 2019 naar de beurs komen. Bij de beursgang en de emissie had het €100 miljoen willen ophalen. Deze poging werd echter uitgesteld door slechte marktomstandigheden. Begin 2020 deed het bedrijf een nieuwe poging. Ditmaal niet via een reguliere beursgang maar door verkoop aan een SPAC. Dit is een speciaal investeringsvehikel dat tot doel heeft een bedrijf te kopen en zo een beursnotering te geven. Bij deze beursgang haalde CM.com €73 miljoen op.

Bedrijfsstrategie en toekomst

De kern van de activiteiten van CM.com draait nog steeds om het mogelijk maken van de communicatie van bedrijven met hun klanten. Deze dienst heet CPaaS, of Communication Platform as a Service. Effectieve communicatie is belangrijk voor zowel effectieve marketing en sales van bedrijven, als een klantenservice op hoog niveau.

Contact via de smartphone staat voor CM.com op de eerste plek. Volgens het bedrijf is de smartphone de ‘afstandsbediening’ van het leven. Hiermee maken mensen afspraken, doen ze aankopen en leggen ze contact met bedrijven. Het gebruik van smartphones neemt nog steeds toe. Consumenten kopen meer via internet en regelen ook meer via internet. Tijdens de coronacrisis kreeg deze ontwikkeling nog een extra impuls. Dat werkte in het voordeel van CM.com.

Een belangrijke ontwikkeling is dat consumenten steeds meer verschillende kanalen gebruiken om te communiceren. Naast WhatsApp zijn dat bijvoorbeeld andere social media als Instagram en Telegram. Daarnaast neemt ook de inzet van chatbots toe die een deel van de communicatie met consumenten afhandelen. CM.com biedt bedrijven de mogelijkheid om over alle verschillende kanalen en met alle verschillende technologieën in contact te komen met de klant.

CM.com groeit hard, de omzet neemt met tientallen procenten per jaar toe. Het bedrijf heeft als doel om jaarlijks minstens 30% te groeien. Daarbij ziet CM.com de komende jaren vooral kansen in het middelgrote bedrijfsleven. Volgens onderzoek van onderzoeksbureau Gartner is 40% van de bedrijven van deze omvang van plan om tot 2025 via een platform zoals dat van CM.com met zijn klanten te gaan communiceren.

Kwartaalcijfers / Jaarcijfers CM.com

In het eerste kwartaal van 2022 nam de omzet van CM.com op jaarbasis met 42% toe tot €70,5 miljoen. Het bedrijf zag een aanhoudend grote vraag naar zijn communicatieoplossingen bij klanten.

In 2021 groeide de omzet van CM.com met 67% tot €237 miljoen. De kosten groeiden echter nog harder, met 91%. Dit was het gevolg van een verdere uitbouw van de organisatie die nodig is om de groei mogelijk te maken. Het bedrijf schreef daardoor een groter nettoverlies dan in 2021, €17,5 miljoen tegen €13 miljoen.

Lees hier het volledige jaarverslag.

Dividend van CM.com

CM.com betaalt geen dividend en verwacht ook niet dat het dit in de nabije toekomst wel zal gaan doen. Het bedrijf investeert alle winsten die het maakt in de groei van de onderneming.

CM.com aandelen kopen

Wilt u beleggen in Boskalis? Zou het toevoegen van aandelen Boskalis bijdragen aan de diversificatie van uw portfolio? Voor alle aandelen die op Euronext Amsterdam en Brussel worden verhandeld, rekenen wij de lage commissie van €2,00 per transactie. Bekijk onze tarieven voor meer informatie.

Waarom beleggen in CM.com bij DEGIRO?

Wij maken het u gemakkelijk met ons gebruiksvriendelijke platform. Met de ongelooflijk lage tarieven. Heeft u nog geen beleggingsrekening bij DEGIRO? Open dan gratis en volledig online een rekening.

De informatie in dit artikel is niet geschreven voor adviesdoeleinden en heeft evenmin als doel om investeringen aan te bevelen. Beleggen gaat gepaard met risico's. U kunt (een deel van) uw inleg verliezen. Wij adviseren u om enkel in financiële instrumenten te beleggen die aansluiten bij uw kennis en ervaring.

Bronnen: CM.com

 (
Datum
Tijd

Prestaties

Periode +/- +/-%
1W
1M
6M
YTD
1Y
5Y

Kosten calculator

Transactiekosten

0,00

Externe handlingskosten

0,00

Kosten DEGIRO

0,00

Schatting bied-laat
spreadkosten

0,001

Totale kosten

0,00

1. De bied-laat spreadkosten ontstaan uit het verschil waarvoor een product kan worden gekocht en verkocht. Om deze kosten te schatten hebben wij binnen de verschillende producttypes een selectie gemaakt op basis van bepaalde criteria. Middels deze selectie en het vastleggen van de spread op verschillende tijdstippen zijn we tot gemiddelde waardes gekomen. Dit zijn impliciete kosten, zijn niet afkomstig van DEGIRO en worden niet als zodanig van uw rekening afgeschreven.

Voor een overzicht van alle beleggingsmogelijkheden en bijbehorende kosten, bekijk onze tarievenpagina.

Sector gerelateerde aandelen

Naam Laatst Valuta Verschil
backtotop

Je beleggingsreis begint hier

Open een gratis rekening en sluit je aan bij meer dan 2,5 miljoen beleggers op ons gebruiksvriendelijke platform.

Start met beleggen

Let op:
Beleggen gaat gepaard met risico’s. Je kunt (een deel van) je inleg verliezen. Wij adviseren je om enkel in financiële instrumenten te beleggen die aansluiten bij je kennis en ervaring. Dit is geen beleggingsadvies.

Met beleggen kun je jouw inleg verliezen.

icon_close

We willen mensen helpen om de beste beleggers te worden die ze kunnen zijn. Op ons gebruiksvriendelijke platform vind je een universum aan mogelijkheden en keuzes. Dit neemt drempels weg zodat beleggen iets voor iedereen wordt: beginners of experts. Je krijgt toegang tot een breed scala aan producten op meer dan 50 wereldwijde beurzen, zodat je de vrijheid hebt om te beleggen zoals jij wil. In onze wereld krijg je ook waar voor je geld. Dus, zonder ook maar iets te veranderen aan de hoge kwaliteit, veiligheid en het aanbod van onze diensten, bieden we ongelooflijk lage tarieven. Door jouw beleggingsbehoeftes voorop te stellen, zijn we uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende online brokers van Europa. Meer dan 2,5 miljoen klanten en meer dan 100 internationale prijzen zijn een bewijs van dit succes.