L'Oréal aandelen kopen

Bekijk hieronder de aandelenkoers van L'Oréal, kom meer te weten over dit aandeel of start direct met beleggen.

Koers L'Oréal

Bent u benieuwd wat volgens analisten het koersdoel van L'Oréal is? De analistenvisie en nog veel meer informatie over dit aandeel, zoals financiële ratio’s en ESG risk ratings, vindt u op ons beleggingsplatform.

 (
Datum
Tijd

Open een gratis account en beleg met real-time koersen en aandelen gerelateerd nieuws.

Kosten calculator

Transactiekosten

0,00

Externe handlingskosten

0,00

Connectiviteitskosten

0,00

Kosten DEGIRO

0,00

Schatting bied-laat
spreadkosten

0,001

Totale kosten

0,00

1. De bied-laat spreadkosten ontstaan uit het verschil waarvoor een product kan worden gekocht en verkocht. Om deze kosten te schatten hebben wij binnen de verschillende producttypes een selectie gemaakt op basis van bepaalde criteria. Middels deze selectie en het vastleggen van de spread op verschillende tijdstippen zijn we tot gemiddelde waardes gekomen. Dit zijn impliciete kosten, zijn niet afkomstig van DEGIRO en worden niet als zodanig van uw rekening afgeschreven.

Voor een overzicht van alle beleggingsmogelijkheden en bijbehorende kosten, bekijk onze tarievenpagina.

+/- +/-%
YTD

1D

1W

1M

3M

6M

1Y

3Y

5Y

Naam Laatst Verschil Valuta

Historie van L'Oréal

In 1909 richtte de Franse chemicus Eugène Schueller het bedrijf Société Française des Teintures Inoffensives pour Cheveux op. Hij had een formule ontwikkeld en gepatenteerd voor een haarverf die niet schadelijk was voor de gezondheid. Schueller verkocht deze haarverf in eerste instantie vooral aan kapsalons in Parijs. Vanaf de oprichting zou haarverf decennia lang de belangrijkste activiteit van het bedrijf blijven.

Het eerste product van het bedrijf heette L’Auréale. Dit was een verwijzing naar L’Auréole. Vrouwen met deze haarstijl, die begin twintigste eeuw heel populair was, droegen het haar kort en blond. Schueller besloot al snel om de naam te vereenvoudigen tot L’Oréal. Dit zou in 1939 de officiële naam van de onderneming worden.

Vanaf de jaren vijftig groeide L’Oréal sterk onder topman François Dalle die Schueller na zijn dood in 1957 had opgevolgd. Het bedrijf bouwde internationale activiteiten op en deed overnames van andere schoonheidsmerken. In de Verenigde Staten werd het actief onder de naam Cosmair.

Omdat het bedrijf altijd gericht bleef op voor de gezondheid onschadelijke producten, waren wetenschappelijk onderzoek en innovatie altijd een belangrijke pijler van het bedrijf. In de jaren zeventig bedacht de Amerikaanse copywriter Ilon Specht de slogan ‘Because I'm Worth It’, of in het Nederlands ‘Omdat ik het waard ben’. Dit is nog steeds de reclameslogan van L’Oréal Paris.

In de jaren negentig deed L’Oréal verschillende grote overnames. Het kocht Maybelline, waarmee het na Proctor & Gamble de tweede cosmeticaproducent van de Verenigde Staten werd. Het nam in die tijd ook zonnebrandmerk Ombrelle over, net als Soft Sheen Products en Carson, cosmeticabedrijven die zich richtten op specifieke bevolkingsgroepen.

In de eenentwintigste eeuw is het bedrijf doorgegaan met het doen van overnames en verdere internationale groei. Het lanceerde begin deze eeuw ook de eerste echt succesvolle anti-verouderingscrème voor mannen. Diversiteit en inclusiviteit bleven belangrijke waarden voor L’Oréal. Daarnaast kwam ook duurzaamheid als thema hoog op de agenda te staan.

De beursgang van L'Oréal

L'Oréal (FR0000120321) kreeg in 1963 een notering aan de Franse beurs. Bij de beursgang hield Liliane Bettencourt, de dochter van oprichter Schueller, de meerderheid van de aandelen in handen. De familie Bettencourt heeft daarna altijd een belang in het bedrijf gehouden. Op dit moment heeft dat een omvang van ongeveer een derde van de aandelen.

Bedrijfsstrategie en toekomst

L’Oréal heeft als doel om de beste cosmeticaproducten te bieden die er zijn als het gaat om onder andere kwaliteit, effectiviteit en veiligheid. Het bedrijf is wereldwijd actief, maar houdt lokale voorkeuren altijd scherp in de gaten. L’Oréal is actief in de productie en verkoop van vijf verschillende soorten schoonheidsproducten. Huidverzorging is de grootste productgroep, gevolgd door make-up, haarverzorging, haarkleuring en parfums.

De activiteiten en merken van L’Oréal zijn verdeeld over vier divisies. Consumer Products en L’Oréal Luxe zijn de twee grootste onderdelen. Deze dragen allebei ongeveer 38% bij aan de omzet. Onder Consumer Products vallen de grote consumentenmerken L’Oréal Paris, Garnier, Maybelline New York en NYX Professional Makeup. Onder L’Oréal Luxe vallen luxe consumentenmerken zoals Lancôme, Yves Saint Laurent en Giorgio Armani.

Professional Products levert cosmetica aan professionele partijen zoals schoonheidssalons. De producten van het onderdeel Active Cosmetics zijn gericht op producten voor huidverzorging.

Ook vandaag de dag zijn wetenschappelijk onderzoek en innovatie nog een belangrijk onderdeel van de strategie van L’Oréal. Zo heeft het over de hele wereld twintig onderzoekscentra voor cosmetica. In 2021 gaf het bedrijf ruim €1 miljard uit aan onderzoek en innovatie. Er werken meer dan vierduizend mensen aan productontwikkeling en innovatie.

L’Oréal produceert veel van zijn producten zelf. Daarvoor heeft het wereldwijd negenendertig fabrieken. Uitbesteding van de productie doet het alleen om pieken in de vraag te kunnen opvangen. Verduurzaming van de productie is voor de komende jaren een belangrijk speerpunt. Het bedrijf wil bijvoorbeeld dat de fabrieken in 2025 CO2-neutraal zijn. Zo wil het in 2030 al het water dat het gebruikt in de productie recyclen.

Kwartaalcijfers / Jaarcijfers L'Oréal

In de eerste helft van 2022 groeiden de inkomsten van alle divisies van L’Oréal met dubbele cijfers. Volgens L’Oréal gaven consumenten na twee jaar coronacrisis weer flink meer uit aan schoonheidsproducten zoals shampoo en make-up. De omzetgroei was op jaarbasis 20,9%. De inkomsten van het bedrijf groeiden twee keer zo snel als de markt. De onderneming boekte over het halfjaar €3,7 miljard nettowinst op €18,4 miljard omzet.

In 2021 was het herstel van de coronacrisis ook al goed te zien. De omzet van L’Oréal Luxe, het grootste onderdeel, groeide met ruim een vijfde. Active Cosmetics was met een toename van ruim 30% de snelst groeiende divisie. De jaaromzet van de hele groep nam met 15,3% toe tot €32,3 miljard. De nettowinst bedroeg €4,9 miljard, dat was 20,5% meer dan in 2020.

Lees hier het volledige jaarverslag.

Dividend van L’Oréal

L’Oréal heeft een lange geschiedenis van onafgebroken dividenduitkeringen. De hoogte van het dividend is deze eeuw ook sterk gegroeid. Vanaf 2006 is de dividenduitkering verviervoudigd.

Hoewel het bedrijf flink last had van de coronacrisis, hield het de afgelopen jaren de dividenduitkeringen in stand.

L’Oréal aandelen kopen

Wilt u beleggen in L’Oréal? Zou het toevoegen van aandelen L’Oréal bijdragen aan de diversificatie van uw portfolio? Voor alle aandelen die op Euronext Parijs worden verhandeld, rekenen wij de lage commissie van €3,90 per transactie. Houd daarnaast rekening met valutakosten, connectiveitskosten en €1 handlingskosten per transactie. Bekijk onze tarieven voor meer informatie.

Waarom beleggen in L’Oréal bij DEGIRO?

Wij maken het u gemakkelijk met ons gebruiksvriendelijke platform. Met de ongelooflijk lage tarieven, blijft de impact van transactiekosten op uw rendement beperkt. Heeft u nog geen beleggingsrekening bij DEGIRO? Open dan gratis en volledig online een rekening.

De informatie in dit artikel is niet geschreven voor adviesdoeleinden en heeft evenmin als doel om investeringen aan te bevelen. Beleggen gaat gepaard met risico's. U kunt (een deel van) uw inleg verliezen. Wij adviseren u om enkel in financiële instrumenten te beleggen die aansluiten bij uw kennis en ervaring.

Bronnen: L’Oréal, Enyclopedia.com

 (
Datum
Tijd

Open een gratis account en beleg met real-time koersen en aandelen gerelateerd nieuws.

Prestaties

Periode +/- +/-%
1W
1M
6M
YTD
1Y
5Y

Kosten calculator

Transactiekosten

0,00

Externe handlingskosten

0,00

Connectiviteitskosten

0,00

Kosten DEGIRO

0,00

Schatting bied-laat
spreadkosten

0,001

Totale kosten

0,00

1. De bied-laat spreadkosten ontstaan uit het verschil waarvoor een product kan worden gekocht en verkocht. Om deze kosten te schatten hebben wij binnen de verschillende producttypes een selectie gemaakt op basis van bepaalde criteria. Middels deze selectie en het vastleggen van de spread op verschillende tijdstippen zijn we tot gemiddelde waardes gekomen. Dit zijn impliciete kosten, zijn niet afkomstig van DEGIRO en worden niet als zodanig van uw rekening afgeschreven.

Voor een overzicht van alle beleggingsmogelijkheden en bijbehorende kosten, bekijk onze tarievenpagina.

Sector gerelateerde aandelen

Naam Laatst Valuta Verschil
backtotop

Je beleggingsreis begint hier

Open een gratis rekening en sluit je aan bij meer dan 2,5 miljoen beleggers op ons gebruiksvriendelijke platform.

Start met beleggen

Let op:
Beleggen gaat gepaard met risico’s. Je kunt (een deel van) je inleg verliezen. Wij adviseren je om enkel in financiële instrumenten te beleggen die aansluiten bij je kennis en ervaring. Dit is geen beleggingsadvies.

Beleggen gaat gepaard met risico’s.

icon_close

We willen mensen helpen om de beste beleggers te worden die ze kunnen zijn. Op ons gebruiksvriendelijke platform vind je een universum aan mogelijkheden en keuzes. Dit neemt drempels weg zodat beleggen iets voor iedereen wordt: beginners of experts. Je krijgt toegang tot een breed scala aan producten op meer dan 50 wereldwijde beurzen, zodat je de vrijheid hebt om te beleggen zoals jij wil. In onze wereld krijg je ook waar voor je geld. Dus, zonder ook maar iets te veranderen aan de hoge kwaliteit, veiligheid en het aanbod van onze diensten, bieden we ongelooflijk lage tarieven. Door jouw beleggingsbehoeftes voorop te stellen, zijn we uitgegroeid tot één van de meest toonaangevende online brokers van Europa. Meer dan 2,5 miljoen klanten en meer dan 90 internationale prijzen zijn een bewijs van dit succes.